امکان تبدیل قشم به کانون دیپلماسی فرهنگی در خلیج فارس

معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: می‌توان قشم را از طریق مرکز مطالعاتی خلیج فارس و مرکز بین فرهنگی به کانون دیپلماسی فرهنگی در خلیج فارس تبدیل کرد.

به گزارش میراث‌آریا، امیرحسین غریب نژاد در افتتاحیه همایش ملی صنعت گردشگری "هَمسِنگار" عصر روز پنجشنبه در سالن هتل سورینت قشم برگزار شد، اظهار داشت: جشن‌ها و رسومات، موسیقی بومی، صنایع دستی بانوان جزیره، معماری‌های بومی، خانه‌های سنتی، هنر لنج سازی و ژئوپارک جهانی قشم ابعادی از فرهنگ مردم این جزیره هستند.

او با تاکید بر اینکه تفاهم نامه‌های خواهر خواندگی و همچنین مباحث فرهنگی و ورزشی نقش مهمی در تبادل ارتباطات بین ملت‌ها دارد، افزود: قشم امسال با کراسناوای روسیه و پیش از این هم با شهرهای چند کشور آسیایی و اروپایی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کرده است که نشان از ظرفیت این منطقه برای تبادل افکار بین فرهنگ‌ها دارد.

به گفته معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان، یکی از مولفه‌های دیگر برای روابط بین ملت‌ها به حوزه انجمن‌های دوستی از طریق گردشگری مربوط می‌شود که جزیره قشم از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در این حوزه برخوردار است.
او تصریح کرد: با استفاده از آموزش و پژوهش و بهره بردن از مشاوران بین‌المللی باید سهم خودمان را از درآمد صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در جای جای ایران از جمله جزیره قشم وجود دارد، ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072701935
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha